Regulamin sklepu

Sklep internetowy https://www.marzenatomaszczak.pl/ jest platformą prowadzoną przez osobę fizyczną:

Marzena Tomaszczak,

ul. Czereśniowa 9, 55-050 Sobótka,

e-mail: marzena@tomaszczak.pl, 

tel.: 604-441-193

  1. Zamówienia można składać 24h na dobę za pośrednictwem strony internetowej.
  2. Zamówienia można składać bez konieczności rejestracji (zakładania konta w sklepie).
  3. Zamówienie składa się poprzez wybór danego produktu, który chce się nabyć, za pomocą kliknięcia w przycisk “Do koszyka”, a następnie w swoim Koszyku dokonuje się wyboru formy płatności oraz dostawy.
  4. Co do zasady momentem zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a sklepem internetowym jest chwila otrzymania przez Klienta powiadomienia o przyjęciu zamówienia do realizacji.
  5. W trakcie składania zamówienia Klient przechodząc przez wskazane etapy dokonuje:
    – wyboru zamawianych produktów, w tym ilości poszczególnych artykułów;
    – wskazania adresu dostawy zamówienia;
    – wyboru formy płatności;
  6. Towar jest wysyłany na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu. Wymagany jest kompletny adres z kodem pocztowym, na który ma być wysłane zamówienie oraz numer telefonu kontaktowego osoby odbierającej przesyłkę.
  7. Dokument sprzedaży (paragon) wysyłany jest w formie elektronicznej na podany przez Klienta adres e-mail.
  8. Klient zobowiązany jest do:
    – przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa,– korzystania ze sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla sklepu internetowego,
    – nienaruszania dóbr osobistych sklepu internetowego, w tym jego pracowników i osób działających w jego imieniu, jak również dóbr osobistych osób trzecich; dotyczy to również działań podejmowanych przy dostawie i odbiorze produktu

– posługiwania się prawdziwymi danymi osobowymi,
– niedostarczania i nieprzekazywania treści sprzecznych z niniejszym Regulaminem i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa (treści bezprawnych),
– korzystania ze sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez używanie szkodliwego oprogramowania lub urządzeń.

  • W przypadku naruszenia przez Klienta obowiązków określonych w ust. 8 Regulaminu sklep internetowy jest uprawniony do odmowy przyjęcia zamówienia do realizacji, odmowy zawarcia umowy sprzedaży, odstąpienia od zawartej, ale jeszcze nie zrealizowanej umowy sprzedaży, przy czym odstąpienie jest możliwe w terminie 30 dni od daty dowiedzenia się o podstawie do odstąpienia.
  • Uprawnienia określone w ust. 9 Regulaminu przysługują sklepowi internetowemu również w przypadku, gdy klient dopuścił się naruszenia ust. 8 Regulaminu przy poprzednich zamówieniach, jeśli naruszenie miało miejsce do jednego roku wstecz.
  • Jeżeli zapłata za anulowane zamówienia została już dokonana, sklep internetowy zwróci Klientowi całość́ zapłaconej kwoty w terminie 14 dni.
  1. Wszystkie podawane na stronie sklepu internetowego ceny podawane są w złotych polskich
    oraz zawierają podatek VAT.
  2. Ceny towarów oferowanych do sprzedaży w sklepie internetowym zamieszczone są przy danym produkcie. Koszt dostawy (jeśli wystąpi) doliczany jest na paragonie.
  3. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena towaru podana na oficjalnej stronie sklepu w chwili składania zamówienia przez Klienta, dodatkowo potwierdzona w Koszyku. Informacja na temat całkowitej kwoty do zapłaty (z ewentualnym kosztem dostawy) przedstawiana jest po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy zamówienia i formy płatności.
  1. Zapłaty za zamówienia można dokonać płatnością na rachunek bankowy, płacąc przelewem elektronicznym lub bankowym. W tym przypadku realizacja złożonego przez Klienta zamówienia rozpocznie się dopiero po otrzymaniu przez sklep internetowy potwierdzenia poprawnego wykonania płatności.
  2. Realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta, po otrzymaniu przez sklep internetowy zapłaty za zamówienie.
  1. Czas, który potrzebny jest sklepowi internetowemu na skompletowanie zamówienia na dany produkt, a następnie przekazania go do wysyłki to ok. 3 dni. Czas w jakim sklep wyśle do Klienta zamówienie nie jest równoznaczny z czasem jego dostawy poprzez firmę przewozową.
  2. W razie niemożliwości realizacji zamówienia w terminie określonym pierwotnie na stronie sklepu, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany wraz z określeniem nowego terminu realizacji zamówienia, nie dłuższego jednak niż 30 dni od dnia otrzymania zamówienia. Klient może w takim przypadku zrezygnować z zamówienia, a także strony mogą umówić się na dłuższy termin realizacji zamówienia.
  1. Wszystkie produkty znajdujące się w ofercie sklepu są towarami nowymi i oryginalnymi.
  2. W przypadku, gdy po otrzymaniu zamówionego produktu Klient zauważy w nim jakiekolwiek wady fabryczne ma prawo skorzystać z przysługujących mu uprawnień gwarancyjnych poprzez kontakt ze sklepem.
  3. Klient ma prawo złożyć reklamację w szczególności w przypadku, gdy dostarczony towar:
    – posiada wady fabryczne;
    – posiada uszkodzenia mechaniczne powstałe na skutek transportu (w tej sytuacji niezbędne jest posiadanie przez Klienta spisanego z Kurierem protokołu uszkodzenia paczki);
    – jest niezgodny z produktem widniejącym na zamówieniu Klienta.
  4. W celu rozpatrzenia przez sklep internetowy reklamacji niezbędne jest odesłanie wadliwej książki wraz z dowodem zakupu lub jego kopią na adres:

Marzena Tomaszczak,

ul. Czereśniowa 9, 55-050 Sobótka

  • Wszystkie reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 (czternastu) dni od momentu otrzymania przez sklep internetowy reklamowanego produktu.
  • Gdy składana przez Klienta reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, sklep wymieni towar na nowy i odeśle na własny koszt, chyba, że możliwa będzie naprawa towaru i Klient takiej naprawy zażąda. W przypadku, gdy wymiana ani naprawa nie będzie możliwa sklep zwróci klientowi pełną należność za zakupiony towar w terminie 14 (czternastu) dni od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
  • Klient może również – zamiast zwrotu należności – zatrzymać towar i żądać stosownego obniżenia ceny. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
  • Przesyłki za pobraniem nie będą przyjmowane. Koszt przesyłki zostanie zwrócony na rachunek bankowy, z którego zostało opłacone zamówienie. Sklep internetowy nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (ponad kwotę najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez sklep internetowy).
  • Sklep internetowy informuje, iż Klient będący Konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    – Klient może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a sklepem internetowym,
    – Klient może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej z sklepem internetowym umowy,
    – Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a sklepem internetowym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz w oddziałach terenowych, których adresy są wskazane na stronie www.federacja-konsumentow.org.pl/63,tu-znajdziesz-pomoc.html oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.
    – niezbędne informacje i pomoc Klient otrzyma także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
    – Klient może skorzystać z możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR pod adresem ec.europa.eu/consumers/odr/.
  1. Klient, będący osobą fizyczną który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością zawodową lub gospodarczą (Konsument) może w terminie 14 dni od daty odebrania przesyłki od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów dostarczenia rzeczy w przypadku, gdy Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sklep. W sytuacji opisanej w zdaniu poprzedzającym sklep internetowy nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (ponad kwotę najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez sklep internetowy).
  2. W celu odstąpienia od umowy Klient powinien złożyć sklepowi internetowemu na piśmie oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z przesłaniem dowodu zakupu, jego kopii lub co najmniej podaniem numeru zamówienia, a następnie niezwłocznie dokonać zwrotu towaru w stanie niepogorszonym do sklepu internetowego na adres:

Marzena Tomaszczak,

ul. Czereśniowa 9, 55-050 Sobótka

  • Zwrotu towaru należy dokonać nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient odstąpił od Umowy.
  • Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie ze wzoru formularza odstąpienia od umowy nie jest obowiązkowe.
  • Do zachowania 14 dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  • Sklep internetowy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem §6 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
  • Sklep internetowy dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  • Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do wstrzymania się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  • Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  1. Wszystkie elementy składowe sklepu internetowego, w szczególności nazwa sklepu internetowego, zdjęcia i opisy towarów podlegają ochronie prawnej. Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej bez uprzedniego, wyraźnego zezwolenia Marzeny Tomaszczak jest zabronione.
  2. W ramach Sklepu internetowego zabronione jest również korzystanie przez Klientów z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
  3. Obecność towarów na stronach sklepu internetowego nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
  4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.